Skidskytte

Hejsan alla kära bloggläsare!

Jag måste berätta något cool! Jag har nog klurat ut hur skidskytte fungerar. Jag förstår hur ni tänker nu "Va? är det möjligt?" och ja, det är det.
Jag har nu under OS tittat på alla skidskytte tävlingar och nu lyckats lista ut hemligheten. Man startar inte på samma sätt varje gång (det kom jag på för det var faktiskt typ olika flera gånger). Man står ibland och skjuter med sitt gevär och ibland ligger man ner. Det får man välja själv. Och lite konstigt att de står upp, för det är lite svårare, men det kanske ska vara lite av en utmaning? Sen när du skjutit klart åker du i mål (och jublar om du kommer etta, tvåa eller trea). Men det jag inte riktigt klurat ut är att det ibland inte är de som kommer först i mål som jublar, utan typ de som kommer tia eller så. Det är lite kontigt, men de lottar kanke?

Visst är jag duktig? Är faktiskt lite stolt över mig själv! Nu hade jag tänkt lista ut hur curling går till, men det verkar jättekompliserat så vi får se om jag lyckats.

Ni får ha det jättebra i kylan alla snälla där ute! <3<3<3 //Blueberry "La pescada"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0