Stenstaden

Hej!

sitter här hemma framför datorn och skriver min uppsatts till historian. Jag fick i uppgift att skriva om Sundsvalls (stenstaden) historia. Min lärare tyckte att jag skulle skriva om varför sundsvall kallas stenstaden, så det är det jag gör. Jag kan säga att jag inte hade någon som helst aning varför, men en kille i min klass hjälpte mig.

...för mycket längesedan så var platsen, sundsvall idag ligger på, en del av havet. Sundsvalls första invånare lade ut miljontals av stockar mellan bergen som omger staden. På stockarna lade de sedan stenar och ovan på dessa stenar byggde de upp staden sundsvall. Så vart du än gräver i Sundsvall så kommer du ner till sten...

Vem hade kunnat ana detta? Inte jag iaf. Fast om man tänker efter så är det ju ganska logist, elr hur! Hur skulle det annars kunna vara? Ja, säg det...

Varsågod för historielektionen // Blueberry <3333


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0